Bloggsemester!

Oj. Nu är det visst sommar igen! :) Under juli och större delen av augusti brukar jag ta semester från min blogg. För att få tid att läsa. För att få tid att vara. Denna sommar har jag en stark längtan efter att lägga mitt fokus på den viktigaste punkten – min kärleksrelation med Gud. Som ungdomspastor finns det alltid saker jag vill göra. Som bloggare har jag flera ämnen som brinner inom mig som jag vill skriva om. Men nu får det vänta ett tag, – jag vill rikta 100 % av mig själv till Honom. Jag tror det är viktigt att tvinga sig själv att sluta ”producera” en längre period varje år. Dessutom har jag fyra undervisningspass inför Chililägret att förbereda! Ska tillsammans med Oscar Thörn ha ett seminariespår i fyra delar om den helige Ande. Blir troligen följande upplägg:

  • Vem är den helige Ande?
  • Andens inre verk
  • Att leva tillsammans med Anden (andedop & andeuppfyllelse m.m.)
  • Andens kraft för tjänst

Som sagt tar det emot att sluta blogga just nu. Tror aldrig jag har haft så många ämnen inom mig som brinner samtidigt. Dessa saker kommer att dyka upp på bloggen i höst:

  • De sista två delarna av ungdomsverksamhet i Andens kraft
  • En bloggserie om tillbedjan & lovsång
  • En bloggserie om änglar & demoner
  • Varför lämnar många studenter/unga vuxna sin tro?
  • En bloggserie om Andens gåvor
  • En förbönsskola
  • En bloggserie om Tristendomen
  • m.m.

Jag kommer troligen att ge lite tankar utifrån min sommarläsning via twitter. Twitterflödet syns här på bloggen och publiceras även till facebook.
Varför inte passa på att catch up och läsa igenom lite äldre inlägg? Välj och vraka bland 127 inlägg! ;)

Ta chansen att gå djupare med Jesus i sommar!

Blessings
/David

Posted on 18 juli, 2012, in Om bloggen. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 511 andra följare

